۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

اگر به دنبال طول عمر و سلامتی هستید حتما در این نوشته با ما همراه باشید

اگر می خواهید تا ۱۰۰ سال عمر کنید از این رژیم غذایی پیروی کنید

در حالی که همه غذاهای ضدالتهابی مفید هستند، یک غذای خاص وجود دارد که متخصصان تغذیه توصیه می کنند اگر می خواهید تا 100 سال زندگی کنید، هر روز بخورید.

اگر می خواهید تا ۱۰۰ سال عمر کنید از این رژیم غذایی پیروی کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به طور خاص، بسیاری از مطالعات علمی نشان می‌دهند که رژیم غذایی سرشار از غذاهای ضد التهابی می‌تواند در مورد طول عمر باشد. غذاهای ضد التهاب غذاهایی هستند که حاوی ترکیباتی هستند که التهاب را در بدن کاهش می دهند. در حالی که همه غذاهای ضدالتهابی مفید هستند، یک غذای خاص وجود دارد که متخصصان تغذیه توصیه می کنند اگر می خواهید تا ۱۰۰ سال زندگی کنید، هر روز بخورید.

ارتباط بین غذاهای ضد التهاب و طول عمر

دکتر لینا بگداچی، دکترای RDN ، متخصص تغذیه و استادیار مطالعات سلامت و تندرستی در دانشگاه بینگهامتون، دانشگاه ایالتی نیویورک، می‌گوید که غذاهای ضدالتهابی برای سلامتی بسیار مفید هستند زیرا به سیستم ایمنی سیگنال می‌دهند که التهاب را خاموش کند. . او توضیح می دهد: “بسیاری از این غذاها همچنین دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند که برای پاکسازی آسیب اکسیداتیو ناشی از التهاب لازم است.”

سوزان باورمن، MS، RD، CSSD، CSOWM، FAND ، مدیر ارشد آموزش و آموزش تغذیه در سراسر جهان در هربالایف ، توضیح می دهد که التهاب مزمن و درجه پایین زمانی رخ می دهد که بدن فعال شدن مداوم سیستم ایمنی را تجربه کند.: « این وضعیت می‌تواند توسط قندها، نمک و غذاهای بسیار فرآوری‌شده که با تغییر ساختار باکتری‌های روده و تغییر ژن‌های التهابی در داخل سلول‌ها عمل می‌کنند، تشدید شود.» بوورمن توضیح می دهد که التهاب مزمن با بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ ، بیماری آلزایمر و انواع شایع سرطان مرتبط است.

هر دو متخصص توضیح می دهند که یک رژیم غذایی ضد التهابی سرشار از ترکیباتی است که می تواند به کاهش التهاب مزمن کمک کند که به نوبه خود خطر بیماری های مزمن رایج مرتبط با آن را کاهش می دهد. این منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر می شود.

شماره یک غذای ضد التهابی که باید هر روز برای زندگی طولانی مصرف کرد
خوشبختانه هیچ کمبودی در مواد غذایی ضد التهاب وجود ندارد . سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لوبیا، حبوبات، ماهی و روغن زیتون همگی ضد التهاب هستند. اگر می‌خواهید با یک غذای ضدالتهاب شروع کنید، بوورمن توصیه می‌کند روی سبزیجات برگ‌دار تمرکز کنید و حتی توصیه می‌کند که مردم هر روز آن‌ها را بخورند. «سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم، سبزی خردل و سبزی سالاد سبز تیره در صدر فهرست من قرار دارند. بسیاری از مردم به اندازه کافی از آن ها نمی خورند، اما بسیار غنی از مواد مغذی هستند. آنها منابع فراوانی از فیتونوترینت ها و همچنین بتاکاروتن هستند که بدن در صورت نیاز به ویتامین A تبدیل می کند. آنها همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند و همچنین منبع آب هستند.

مطالعات علمی ارتباط بین مصرف منظم سبزیجات برگ دار و طول عمر را تایید می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که روزانه یک تا دو وعده سبزی می‌خورند، ۱۱ سال جوان‌تر از افرادی هستند که به طور منظم آن‌ها را نمی‌خورند.

 

باورمن می گوید که زیبایی سبزی های برگ دار این است که گنجاندن آن ها در وعده های غذایی بسیار آسان است. او توضیح می‌دهد: «می‌توان آن‌ها را به‌صورت خام در سالاد خورد، در سوپ‌ها، خورش‌ها و غذاهای سرخ‌شده ریخته، به املت‌ها و غذاهای تخم‌مرغ اضافه کرد یا در مخلوط‌کن با میوه، شیر بدون چربی و پودر پروتئین برای یک اسموتی سالم چرخاند.»

دکتر Begdache علاوه بر خوردن سبزی‌های برگ‌دار هر روز توصیه می‌کند که روغن زیتون فرابکر را روغن اولیه پخت و پز خود قرار دهید و دو بار در هفته از ماهی‌های چرب صید شده وحشی استفاده کنید. من شدیداً به رژیم غذایی مدیترانه ای اعتقاد دارم که سرشار از غذاهای ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که شامل روغن زیتون و ماهی نیز می شود. رژیم غذایی مدیترانه ای با خطر کمتر بیماری های مزمن، سلامت روانی بهتر و انعطاف پذیری در برابر استرس مرتبط است که برای بهبود کیفیت زندگی مهم است.

بوورمن علاوه بر اولویت دادن به غذاهای ضدالتهابی توضیح می دهد که هرکسی که می خواهد ۱۰۰ سال عمر کند باید غذاهای فوق فرآوری شده را که باعث التهاب می شود، به حداقل برساند. همانطور که غذاهای ضد التهاب می توانند سال ها به عمر شما اضافه کنند، غذاهایی که باعث التهاب می شوند نیز می توانند آن را کوتاه کنند.

علاوه بر رژیم غذایی، ورزش منظم یکی دیگر از سنگ بنای طول عمر است. ما می دانیم که ورزش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. دکتر Begdache می گوید: ورزش قلبی عروقی ظرفیت بدن را برای تولید آنزیم های آنتی اکسیدانی خود افزایش می دهد، که ممکن است توضیح دهد که چرا کسانی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر از بیماری های مزمن رنج می برند و ممکن است به طور کلی عمر طولانی تری داشته باشند.

خوردن غذاهای ضد التهاب در درجه اول و ورزش منظم دو عادتی هستند که نقش مهمی در طول عمر دارند. آنها را عملی کنید و گام های فعالی برای اضافه کردن سال ها به زندگی خود بردارید.

در مرحله بعد، دریابید که چگونه یک تغییر طرز فکر ساده می تواند ۷.۵ سال به زندگی شما اضافه کند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار