۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

اگر شکم تخت می‌ خواهید این ۶ ماده غذایی را نخورید

کاهش چربی شکم به طریق سالم و پایدار، در کنار ورزش، به صبر و رعایت یک رژیم غذایی سالم و مغذی نیاز دارد. وقتی صحبت از رژیم غذایی سالم می‌شود، به طور خاص، پرهیز یا محدود کردن انواع خاصی از غذا‌ها می‌تواند به کاهش چربی شکم و دستیابی به اهداف ...

اگر شکم تخت می‌ خواهید این ۶ ماده غذایی را نخورید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،غذا‌های حاوی قند‌های افزودنی و چربی‌های ترانس مانند فست فود، محصولات فرآوری‌شده، آب‌نبات‌ها و … از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به چاقی شکمی هستند. یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از حد کالری مصرف می‌کنند و تمایل به مصرف غذا‌های فرآوری‌شده دارند، اغلب دچار تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم هستند. برای آشنایی با سایر غذا‌هایی که منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شوند، این مطلب را تا انتها بخوانید.

گوشت‌های فرآوری شده
تحقیقات نشان داده است که گوشت‌های فرآوری‌شده، مانند سالامی، سوسیس، کالباس و بیکن، دارای معایب بی‌شماری برای سلامتی هستند. این گوشت‌ها نه‌تن‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهند، بلکه باعث افزایش چربی در ناحیه شکم نیز می‌شوند.

 

کیک و شیرینی
کلوچه، دونات و انواع کیک و شیرینی‌ها هرچند خوشمزه و لذیذ هستند، اما معمولاً حاوی سطوح بالایی از چربی‌های ترانس و قند‌های مصنوعی هستند. یک مطالعه نشان داد که خوردن خوراکی‌های سرشار از چربی ترانس باعث افزایش چربی بدن و افزایش سایز در افرادی که مستعد اضافه وزن هستند می‌شود.

 

نان سفید
نان‌های سفید و تصفیه‌شده به اندازه نان‌های سبوس‌دار فیبر و مواد مغذی ندارند. هم‌چنین یک مطالعه بزرگ روی بیش از ۲۸۰۰ بزرگسال نشان داد که مصرف بیشتر غلات تصفیه‌شده، مانند نان سفید، با افزایش چربی احشایی (چربی شکمی) مرتبط است. سعی کنید غلات کامل را جایگزین نان سفید کنید.

 

فست فود
فست فود‌ها به عنوان غذا‌های فوق فرآوری‌شده در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس تحقیقات، زیاده‌روی در مصرف آن‌ها با افزایش چربی شکمی مرتبط است.

 

بستنی
مصرف منظم بستنی ممکن است منجر به افزایش وزن ناخواسته و تجمع چربی در ناحیه شکم شود؛ زیرا این بستنی معمولاً سرشار از قند و چربی اشباع است.

 

سس‌های پرچرب
سس‌های پرچربی که معمولا برای سالاد‌ها استفاده می‌کنیم، چندان سالم نیستند؛ حاوی مقادیر زیادی چربی ترانس و اشباع‌شده هستند و باعث افزایش کالری و درنهایت منجر به افزایش وزن می‌شوند. حذف چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. استفاده از روغن زیتون و کمی سرکه یا آبلیمو برای طعم‌دار کردن سالاد‌ها انتخاب بهتر و سالم‌تری است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : زی سان

مطالب مرتبط

آخرین اخبار