۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

یک زوج روانشناس از نتایج روی بیش از 3000 زوج می گویند:

اگر زندگی با همسر خود را دوست ندارید حتما این نوشتار را مطالعه کنید!

یک رابطه سالم به این معنا نیست که هرگز دعوا در آن وجود ندارد. زوج ها ممکن است اختلاف نظر داشته باشند و همچنان در کنار یکدیگر عاشقانه زندگی کنند.

اگر زندگی با همسر خود را دوست ندارید حتما این نوشتار را مطالعه کنید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یک زوج روانشناس می گویند ، ۳۵ سال است که با خوشحالی ازدواج کرده‌ایم، و متوجه شده‌ایم که در اختلافات میان زوج ها، ماموریت شما این است که به خود اجازه آسیب‌پذیری بدهید – تبدیل حمله و دفاع به خودافشایی و صراحت.

«زبان» ، مبارزه با حق

وقتی درگیری ایجاد می شود، شادترین و موفق ترین زوج ها از زبان ترمیم و همکاری استفاده می کنند. این کاری است که هر کسی می تواند انجامش را یاد بگیرد.

ما پیشنهادات خود را در شش دسته از عبارات و نوع تعمیر آنها سازماندهی کرده ایم. این عبارات آزمون خود را پس داده و به طور واقعی برای آرام کردن یک درگیری تشدید شده ابکار برده شده است و از سالها مشاهده روی بیش از ۳۰۰۰۰ زوج بدست آمده است:

۱. ”احساس می کنم”
زمانی که برای ابراز احساسات خود به کمک نیاز دارید از این استفاده کنید.

مثال ها:

″دارم می ترسم.”
″لطفا این را با ملایمت تر بگو.”
″این به احساسات من آسیب زد.”
″این مثل یک توهین بود.”
″احساس می کنم مقصر هستم. می توانی آن را دوباره توضیح دهی؟»
«احساس می‌کنم که تو الان مرا درک نمی‌کنی.»

۲. ”من باید آرام باشم”
زمانی که احساس می‌کنید دچار سیل شده‌اید و/یا نیاز به تعمیر دارید، از این استفاده کنید.

مثال ها:

″من در حال حاضر به حمایت شما نیاز دارم.”
″فقط همین الان به من گوش کن و سعی کن بفهمی.”
″می توانم بغلت کنم؟”
″این برای من مهم است. لطفا گوش کنید.”
″آیا می توانید همه چیز را برای من امن تر کنید؟”
″آیا می توانم آن را پس بگیرم؟”

۳. ”متاسفم”
زمانی که برای بیان یک عذرخواهی به کمک نیاز دارید از این استفاده کنید.

مثال ها:

«واکنش‌های من خیلی شدید بود. متاسفم.”
″من واقعاً آن یکی را منفجر کردم.”
″بگذارید دوباره امتحان کنم.”
″من می خواهم در حال حاضر با شما مهربان تر باشم و نمی دانم چگونه.”
″من می توانم نقش خود را در همه اینها ببینم.”
″چگونه می توانم اوضاع را بهتر کنم؟”

۴. ”توقف اقدام”
وقتی آب گرفتید و نیاز به استراحت دارید از این استفاده کنید.

مثال ها:

″شاید من در اینجا اشتباه می کنم.”
″لطفاً بیایید کمی توقف کنیم.”
″یه لحظه اجازه بدید. بر می گردم.”
″بیایید همه چیز را از نو شروع کنیم.”
″بیایید با مخالفت در اینجا موافقت کنیم.”
«احساس می‌کنم سیل شده‌ام. آیا می‌توانیم کمی استراحت کنیم و در مورد چیز دیگری صحبت کنیم؟»

۵. ”رسیدن به بله”
هنگامی که می خواهید شریک زندگی خود را تأیید کنید یا در نیمه راه با او ملاقات کنید، از این استفاده کنید.

مثال ها:

″تو شروع به متقاعد کردن من کردی.”
″من با بخشی از آنچه شما می گویید موافقم.”
بیایید اینجا سازش کنیم.
″من هرگز به چیزها اینطور فکر نمی کردم.”
″من فکر می کنم دیدگاه شما منطقی است.”
″نگرانی شما چیست؟”

۶. ”قدردانی می کنم”
هنگامی که می خواهید تعمیری انجام دهید و مثبت بودن را اضافه کنید از این استفاده کنید.

مثال ها:

″دوستت دارم.”
″من میفهمم.”
″یک چیزی که من در مورد شما تحسین می کنم این است که…”
″این مشکل شما نیست، مشکل ماست.”
″ممنونم برای…”
″منظورت رو می فهمم.”
عبارات کوچک تعمیر از آسیب های عمده جلوگیری می کند
تعمیر را به عنوان هر چیزی که گفتگو را به سمت مثبت سوق می دهد در نظر بگیرید. آن را هدف خود قرار دهید و به عنوان یک تیم کار کنید تا به روی یکدیگر باز شوید.

ابتدایی ترین تعمیر، عذرخواهی مستقیم است: ”متاسفم” یا ”متاسفم که این را گفتم – اجازه دهید دوباره تلاش کنم.”

همچنین می‌تواند به شکل همدلی یا تأیید باشد: «من احساس شما را درک می‌کنم» یا «وقتی شما آن را اینطور بیان کنید، منطقی است».

می‌توان تحسین کرد: «می‌دانی من واقعاً از چه چیزی در مورد تو قدردانی می‌کنم؟ چقدر به فکر بچه های ما هستید ما در مورد اینکه کدام مدرسه را انتخاب کنیم اختلاف نظر داریم، اما من دوست دارم که چقدر برای شما مهم است که آنها تحصیلات خوبی داشته باشند.

به یاد داشته باشید، آنچه موفقیت یا شکست یک رابطه را تعیین می کند، نحوه پاسخگویی هر یک از شما به اصلاح رابطه است.

دکتر جان گاتمن و دکتر جولی شوارتز گاتمن از بنیانگذاران مؤسسه گاتمن و آزمایشگاه عشق هستند . این دو روانشناس که بیش از ۳۵ سال از ازدواجشان می گذرد، به دلیل کارشان در زمینه ثبات رابطه و پیش بینی طلاق شهرت جهانی دارند. آنها همچنین از نویسندگان مشترک کتاب های «جنگ درست: زوج های موفق چگونه تعارض را به ارتباط تبدیل می کنند» و «نسخه عشق: هفت روز برای صمیمیت، ارتباط و شادی بیشتر» هستند. آنها را در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید .

آیا می خواهید شغل رویایی خود را در سال ۲۰۲۴ بدست آورید؟ در دوره آنلاین جدید CNBC How to Ace Your Job Interview شرکت کنید تا بیاموزید که مدیران استخدام واقعاً به دنبال چه چیزی هستند، تکنیک های زبان بدن، چه چیزی را باید بگویید و چه چیزی را نگویید، و بهترین راه برای صحبت در مورد پرداخت. همین امروز شروع کنید و ۵۰% با کد تخفیف EARLYBIRD صرفه جویی کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار