۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

انگیزه درونی در یادگیری آنلاین / استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

انگیزه درونی در یادگیری آنلاین / استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

انگیزه درونی در یادگیری آنلاین / استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، انگیزه درونی در یادگیری آنلاین چیست؟ برای یادگیری آنلاین نیاز به یک انگیزه است. ما در ادامه در مورد انگیزه در اندیشه معاصر سخن به میان می آوریم. انگیزه، حرکت در عزم خود برای برانگیختن عشق به یادگیری است.

باید بدانیم، نظریه خود تعیینی (SDT) بر انگیزه درونی (استقلال، شایستگی، ارتباط) تأکید دارد. آموزش حمایتی نیاز انگیز انگیزه درونی را در دانش آموزان پرورش می دهد.
انگیزه درونی را با ایجاد جامعه، تشویق حمایت همتایان و تقویت یادگیری انعکاسی تقویت کنید.

انگیزه درونی، انگیزه درونی برای شرکت در فعالیت هایی برای رضایت ذاتی آنها، جنبه اساسی یادگیری موثر است. این مفهوم که ریشه در اصول تئوری خود تعیینی (SDT) بیان شده توسط دسی و رایان دارد، مدتهاست توجه محققان و مربیان را به خود جلب کرده است.

SDT معتقد است که افراد نیازهای روانشناختی ذاتی برای استقلال، شایستگی و ارتباط دارند و زمانی که این نیازها حمایت شوند، انگیزه درونی رشد می کند. این نظریه پیامدهای عمیقی برای حوزه آموزش دارد، به ویژه در زمینه یادگیری آنلاین، جایی که مشارکت یادگیرنده چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد.

انگیزه درونی در یادگیری آنلاین

انگیزه درونی در یادگیری آنلاین

سه ستون SDT: خودمختاری، شایستگی، ارتباط

SDT، اولین بار در دهه ۱۹۸۰ پیشنهاد شد، نشان دهنده یک تغییر اساسی در درک ما از انگیزه انسانی است. قبل از ظهور SDT، روان‌شناسی رفتاری عمدتاً بر پاداش‌ها و مجازات‌های بیرونی به‌عنوان نیروهای محرکه رفتار انسان متمرکز بود.

با این حال، کار پیشگامانه دسی و رایان، خواسته‌های ذاتی و ذاتی را که به مشارکت و موفقیت انسان دامن می‌زند، روشن کرد. آنها استدلال کردند که افراد تمایل طبیعی به جستجوی چالش ها، یادگیری و توسعه زمانی دارند که نیازهای اساسی روانشناختی آنها برای خودمختاری (میل به خودگردانی)، شایستگی (نیاز به احساس توانایی) و ارتباط (میل به برقراری ارتباط) باشد. با دیگران) برآورده می شوند.

شواهد تجربی

تحقیقات اولیه در SDT تأثیر عمیق حمایت از خودمختاری و پرورش انگیزه درونی را نشان داد. مطالعات نشان داد که افرادی که در اعمال خود احساس استقلال می کنند، به احتمال زیاد سطوح بالاتری از انگیزه و پشتکار را از خود نشان می دهند.

به همین ترتیب، محیط‌های پشتیبان شایستگی که چالش‌ها و فرصت‌های مناسبی را برای توسعه مهارت ارائه می‌دهند، انگیزه درونی را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، ارتباط، همانطور که در کیفیت تعاملات اجتماعی و ارتباطات در یک جامعه یادگیرنده مشهود است، با افزایش انگیزه و تعهد عمیق تر به یادگیری مرتبط است.

شواهد نشان می‌دهد که معلمانی که تدریس حمایتی نیاز (NST) را در کلاس درس اجرا می‌کنند، انگیزه درونی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند. این رویکرد یک محیط یادگیری را تقویت می کند که نیازهای روانشناختی اساسی دانش آموزان برای ارتباط، شایستگی و استقلال را برطرف می کند. NST شامل معلمان درگیر و همدل، تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی، اجازه دادن به راهبردهای یادگیری انعطاف پذیر، و توضیح هدف از وظایف یادگیری است.

معلمان از شیوه های آموزشی مختلف برای برآوردن نیازهای اساسی روانشناختی دانش آموزان استفاده می کنند. اینها شامل توضیح منطق وظایف برای استقلال، تأکید بر تلاش بر نتایج برای شایستگی، و ارائه تشویق برای ارتباط است. شیوه‌های آموزشی حمایت‌کننده نیاز می‌توانند چندین نیاز را به طور همزمان برطرف کنند و در نتیجه انگیزه درونی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

در حالی که درک دانش‌آموزان از زمینه حمایت‌کننده نیاز به طور مثبت بر نتایج یادگیری مانند موفقیت و رفاه تأثیر می‌گذارد، این تحقیق بر یادگیری حضوری متمرکز است و بر نیاز به بررسی کاربرد و تأثیر آن در محیط‌های یادگیری آنلاین تأکید می‌کند. با انتقال آموزش به قلمرو آنلاین، درک چگونگی تقویت انگیزه درونی بسیار مهم می شود. اخیراً، مندوزا، یان و کینگ، آزمایشی تصادفی انجام دادند که در آن بررسی شد که چگونه دستورالعمل‌های تکلیفی با استفاده از عبارات حمایت‌کننده نیاز می‌تواند انگیزه و تأثیر بعدی آن را بر عملکرد تکلیف در زمینه یادگیری زبان آنلاین که شامل دانش‌آموزان دبیرستانی می‌شود، افزایش دهد. این مطالعه تأثیر دستورالعمل‌های تکلیف حمایت‌کننده نیاز را با دستورالعمل‌های پیش‌فرض بر انگیزه درونی موقعیتی دانش‌آموزان، شیوه‌های خودارزیابی و عملکرد تکلیف مقایسه کرد.

استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

مندوزا، یان و کینگ دریافتند که دانش‌آموزانی که دستورالعمل‌های تکلیف حمایت‌کننده در یک محیط یادگیری آنلاین داده می‌شوند، انگیزه درونی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به کسانی که دستورالعمل‌های استاندارد داشتند، نشان می‌دهند. با این حال، انگیزه درونی به طور مستقیم عملکرد کار را بهبود نمی بخشد، اما این کار را به طور غیرمستقیم از طریق افزایش تمرین خود ارزیابی انجام می دهد که منجر به عملکرد بهتر می شود. به طور خاص، یافته‌ها ارتباط قوی بین انگیزه درونی موقعیتی و افزایش مشارکت خودارزیابی را نشان می‌دهند که به نوبه خود منجر به بهبود عملکرد کار می‌شود.

نتایج نشان می دهد که در حالی که افزایش انگیزه درونی برای یک کار به تنهایی لزوماً منجر به بهبود عملکرد تکلیف نمی شود، خودارزیابی به عنوان یک استراتژی یادگیری رفتاری می تواند به طور غیرمستقیم عملکرد تکلیف آنلاین را از طریق پرورش انگیزه درونی تقویت کند. در زمینه وسیع‌تر، این مطالعه شواهد تجربی را ارائه می‌کند که از تأثیر مثبت دستورالعمل‌های تکلیف حمایت‌کننده نیاز بر انگیزه درونی دانش‌آموزان در زمینه وظایف یادگیری آنلاین حمایت می‌کند.

استراتژی های عملی برای مربیان آنلاین برای تقویت انگیزه درونی

یافته های مندوزا، یان و کینگ، بینش های ارزشمندی را برای مربیان و طراحان آموزشی ارائه می دهد. مربیان می توانند تعامل و عملکرد دانش آموزان را با ادغام رویکردهای حمایت کننده نیاز در طراحی دوره آنلاین افزایش دهند و به برخی از چالش های کلیدی در آموزش دیجیتال رسیدگی کنند.

دستورالعمل ها را سفارشی کنید تا با کنجکاوی ها و آرزوهای فراگیران همخوانی داشته باشد.

دانش‌آموزان را با آزادی حرکت در مسیر یادگیری خود توانمند کنید و حس عاملیت قوی را تقویت کنید.

ارتباط بین فعالیت های یادگیری، آرزوهای دانش آموزان و اهداف تحصیلی را روشن کنید.

بازخوردی را ارائه دهید که نه تنها راهنما، بلکه الهام بخش و به یادگیرندگان انرژی می دهد.

جامعه ای از فراگیران را پرورش دهید که در آن همکاری و حمایت همتایان سنگ بنای تجربه آموزشی باشد.

خودارزیابی را به عنوان یک مؤلفه حیاتی از فرآیند یادگیری، تشویق به یادگیری انعکاسی و مستقل در نظر بگیرید.

شکاف بین دانش نظری و کاربرد دنیای واقعی را پر کنید و یادگیری را واضح و معنادار کنید.

دانش آموزان را در تعیین اهداف بلندپروازانه و در عین حال دست یافتنی راهنمایی کنید و از آنها در پیگیری این نقاط عطف حمایت کنید.

یک سبک ارتباطی را اتخاذ کنید که اعتماد به نفس و انعطاف پذیری دانش آموزان را تقویت، تشویق و تقویت کند.

روش‌های تدریس را برای پاسخگویی به نیازها و بازخوردهای در حال رشد دانش‌آموزان تطبیق دهید و اطمینان حاصل کنید که محیط یادگیری پویا و جذاب است.

آتش را روشن کن

تحقیقات مندوزا، یان، و کینگ به عنوان یک چراغ راهنما عمل می کند و سفر تحول انگیز انگیزه درونی را در حوزه در حال تکامل آموزش دیجیتال هدایت می کند. این معلمان را به چالش می کشد تا از پارادایم های آموزشی مرسوم فراتر روند و از رویکردی همدلانه و دانش آموز محور دفاع می کنند که واقعاً با درونی ترین محرک های کنجکاوی و اشتیاق یادگیرندگان ارتباط برقرار می کند.

در روح سخنان جاودانه ویلیام باتلر ییتس، “آموزش پر کردن یک سطل نیست، بلکه روشن کردن آتش است”، به ما یادآوری می شود که عمیق ترین جوهره آموزش نه در انباشت دانش بلکه در بیداری مادام العمر است. اشتیاق به یادگیری با این بینش ها به عنوان یک پایه، مربیان آنلاین این قدرت را پیدا می کنند که شور و شوق فکری دانش آموزان را برافروخته کنند، آینده ای را شکل دهند که در آن آموزش سفری برای کشف و خودشکوفایی است، و به عنوان سکوی پرشی برای خلاقیت و نوآوری آینده عمل می کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار