۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲

اقدام شهرداری مسکو علیه آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اقدام شهرداری مسکو علیه آمریکا. ارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، مقامات مسکو اعلام کردند که آدرس سفارت ایالات متحده در مسکو تغییر کرده است و از این به بعد آدرس نمایندگی ...

اقدام شهرداری مسکو علیه آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اقدام شهرداری مسکو علیه آمریکا. ارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، مقامات مسکو اعلام کردند که آدرس سفارت ایالات متحده در مسکو تغییر کرده است و از این به بعد آدرس نمایندگی دیپلماتیک این کشور با نام «میدان جمهوری خلق دونتسک» قابل شناسایی است.

جمهوری خلق دونتسک به صورت رسمی توسط روسیه به عنوان مستقل به رسمیت شناخته شده است، اما هنوز ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر آن را به عنوان بخشی از اوکراین محسوب می کنند.

روز چهارشنبه بیانیه ای در این زمینه در وب سایت رسمی شهردار «سرگئی سوبیانین» منتشر شد و در آن، مقامات مسکو تصریح کردند که آدرس قبلی سفارت لغو شده است.

بر اساس این سند، نام جدید میدان به همراه چند گزینه دیگر از طریق پلتفرم آنلاین برای شهروندان به رای گذاشته شده بود. در این بیانیه آمده است که در مجموع ۲۷۸۶۸۴ نفر از ساکنان مسکو در نظرسنجی شرکت کردند و گزینه میدان جمهوری خلق دونتسک حمایت ۴۵ درصد از رای دهندگان را به خود جلب کرد.

مقامات اعلام کردند پیشنهاد تغییر نام میدان در ابتدا توسط اعضای پارلمان مسکو ارائه شده بود.

«پتر تولستوی» معاون رئیس مجلس سفلی روسیه،  زمانی که کارگران تابلوی خیابان را تعویض می کردند، در محل حضور داشت.

وی این اقدام را نشانه ای مادین در حمایت از مبارزات ساکنان  جمهوری خلق دونتسک عنوان کرد.

در آینده نزدیک، میدان یا خیابان دیگری در مسکو نیز به افتخار جمهوری خلق لوگانسک تغییر نام خواهد داد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط