• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 29 November - 2022

جام جهانی 2022

رسانه‌ای که شهامت حرف زدن ندارد + فیلم کری‌خوانی بی نظیر ایرانی‌های حاضر در دوحه برای تیم آمریکا+ فیلم جدول پخش زنده بازی های امروز 8 آذر 1401 سنگ تمام مسکو برای تیم ملی ایران/ قلب ما با توست+ فیلم پیشگویی رضا عطاران سال‌ها قبل از ادعا‌های مزدک میرزایی در اینترنشنال+ فیلم بند ۱۳ اساسنامه فیفا خبرساز شد/ امریکا حذف شد؟ پاسخ دندان شکن خانعلی زاده به خبرنگار امریکایی+ فیلم رسانه آلمانی برای سردار آزمون سنگ تمام گذاشت جام جهانی 2022| آخرین احتمالات صعود در گروه ایران نظرات هواداران خارجی تیم ملی ایران + فیلم سرلک به دربی می‌رسد ترس ایران از تبانی بریتانیایی! چرا آسفالت‌های دوحه آبی رنگ است؟ + فیلم ستاره تیم ملی مشتری اروپایی پیدا کرد جام جهانی 2022 قطر| آخرین تمرین تیم ملی پیش از رویارویی با آمریکا + فیلم سختی کار کی‌روش برای انتخاب دروازه‌بان بیشتر شد اسپانیا ۱ – آلمان ۱ / زنگ خطر برای ژرمن ها به صدا درآمد آمار بازی آلمان و اسپانیا ترکیب احتمالی ایران مقابل امریکا/ ارنج ترسناک کارلوس کیروش سرمربی آلمان: راهی جز شکست کاستاریکا نداریم

افرادی که رژیم کربوهیدرات دارند فقط این میوه ها را مصرف کنند+جزئیات

  • کد خبر : 1353066
  • 04 مهر 1401 - 0:00
افرادی که رژیم کربوهیدرات دارند فقط این میوه  ها را مصرف کنند+جزئیات
میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی سالم است اما اگر مراقب مصرف کربوهیدرات در رژیم‌ غذایی خود هستید در مصرف میوه‌های انتخابی خود دقت کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از بهداشت نیوز ،افرادی که رژیم کربوهیدرات دارند فقط این میوه ها را مصرف کنند+جزئیات. اگر رژیم کم‌کربوهیدرات دارید، معمولا هدفتان این است که کمتر از ۴۵ درصد کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت کنید.

اگر رژیم کربوهیدرات دارید از میان میوه ها فقط این ها را مصرف کنید!

میوه‌ها به‌ طور کلی سالم و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و موادی دارد تا از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. این مواد با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ توصیه می‌کند که بزرگسالان حدود ۲ وعده میوه در روز مصرف کنند.

جنیفر بومن، متخصص تغذیه در کلرادو، می‌گوید: به‌ طور کلی خوردن انواع میوه‌ها ایده خوبی است. مزایای افزوده گنجاندن انواع میوه‌ها به عنوان بخشی از یک وعده غذایی متعادل، محتوای آنتی‌اکسیدانی برای کمک به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و ارتقای سلامت مغز است.

با این حال اگر به دلیل رژیم کم‌کربوهیدرات مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستید، باید برخی از گزینه‌ها را محدود یا از آن اجتناب کنید. آب‌میوه‌ها و بیشتر میوه‌های خشک‌ شده که مقدار زیادی قند دارد، با رژیم‌ غذایی شما سازگاری ندارد. موز و انبه کربوهیدرات نسبتا بالایی دارد؛ بنابراین باید مراقب مصرف سهم خود از این میوه‌ها باشید.

در ذیل برخی از میوه‌هایی که کربوهیدرات آن‌ها اندک است، ارائه شده است.

سیب

خوردن یک عدد سیب به‌عنوان بخشی از میان‌وعده یا مکمل یک وعده‌ غذایی راه‌ آسانی برای سیر ماندن طولانی‌مدت است. اگر رژیم‌ غذایی کم‌کربوهیدرات دارید، سیب عالی است.

سیب دارای فیبر و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است.

زردآلو

زردآلو تازه سایز متوسط فقط چهار واحد کربوهیدرات دارد و حاوی ویتامین A، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است.

آووکادوها

آووکادو کربوهیدرات اندک و چربی بالایی دارد.

آووکادو در درجه اول دارای چربی‌های اشباع نشده است که برای سلامت قلب و عروق مفید و مانند سایر میوه ها فاقد کلسترول است. یک فنجان معمولی آووکادو حدود ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۹ گرم فیبر دارد.

توت‌ها

مجموعه گسترده‌ای از انواع توت‌ها در رژیم‌ غذایی کم‌کربوهیدرات مناسب است که شامل تمشک‌ها، بلوبری و توت‌فرنگی می‌شود.

توت‌ها مقدار زیادی از مواد مغذی را از فیبر، پتاسیم و ویتامین C دارند اما کالری آن اندک و همچنین کربوهیدرات پایینی دارد.

طالبی

این میوه تابستانی خوش‌طعم محتوای آبی بالایی دارد و منبع عالی فیبر و حاوی ویتامین‌های ویتامین A و C است.

همچنین منبع عالی پتاسیم است که به بازیابی بعد از ورزش کمک می‌کند.

نارگیل

از آنجایی که نارگیل سرشار از چربی اشباع شده، بهتر است این میوه را در حد اعتدال مصرف کنید. مراقب محصولات نارگیل خشک باشید زیرا بسیاری از آن حاوی شکر افزوده است.

انجیر

انجیر کربوهیدرات اندکی دارد؛ یک انجیر ۳.۵ اونسی حدود ۱۵ واحد کربوهیدرات دارد.

افرادی که رژیم کربوهیدرات دارند فقط این میوه  ها را مصرف کنند+جزئیات

افرادی که رژیم کربوهیدرات دارند فقط این میوه ها را مصرف کنند+جزئیات

انگور

انگور نه تنها کربوهیدرات اندکی دارد بلکه حاوی آنتی‌اکسیدان است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد با محافظت از سلول‌های سالم در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند. یک پیمانه انگور فقط ۱۶ گرم کربوهیدرات و ۶۲ واحد کالری دارد.

هلو

هلو منبع عالی فیبر محلول و نامحلول است که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

همچنین با مصرف این میوه مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک هلوی تازه به‌ طور متوسط ۱۴ گرم کربوهیدرات دارد. هلو حاوی ویتامین‌های A ،C و آنتی‌اکسیدان است.

آلو

یک آلو متوسط تازه حاوی تنها ۷.۵ گرم کربوهیدرات و منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و C است.

هندوانه

هندوانه شیرین و رسیده کربوهیدرات اندکی دارد.

یک فنجان هندوانه حدود ۱۱ گرم کربوهیدرات دارد. هندوانه سرشار از آب و کم‌کالری است. همچنین این میوه آنتی‌اکسیدان و پتاسیم دارد که آن را به یک ماده غذایی عالی بعد از تمرین مبدل می‌کند.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1353066
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع