10:38 - 1403/06/17

اعلام نتایج قرعه‌ کشی ایران خودرو (ویژه شهریور۱۴۰۳)| + میز خدمت مشتریان ایران خودرو+ لینک نتایج

زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو (ویژه شهریور ۱۴۰۳) مشخص شد.

اعلام نتایج قرعه‌ کشی ایران خودرو (ویژه شهریور۱۴۰۳)| + میز خدمت مشتریان ایران خودرو+ لینک نتایج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اعلام نتایج قرعه‌ کشی ایران خودرو؛ نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) یا نهایتا تا فردا ۱۸ شهریور اعلام خواهد شد. این نتایج علاوه بر پیامک در یکی از سایت‌های ikco.ir یا ikcosales.ir قابل مشاهده خواهد بود. میز خدمت مشتریان ایران خودرو و لینک اعلام نتایج را در اندیشه معاصر شرح داده ایم و یادآور می شویم که مراسم قرعه‌کشی ایران خودرو هفته گذشته ۱۱ شهریور برگزار شد.

اعلام نتایج قرعه‌ کشی ایران خودرو (ویژه شهریور۱۴۰۳)

طبق وعده داده شده، با گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از پایان مهلت تعیین شده جهت تعیین نوع طرح فروش (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) یا تغییر اولویت موردنظر تمامی ثبت‌نام‌کنندگان، صبح روز ۱۱ شهریور ماه قرعه‌کشی طرح فروش اخیر گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نهاد‌های نظارتی آغاز شد که در این طرح سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر متقاضی ثبت درخواست خودرویی داشته‌اند.

پس از وقفه‌ای یکسال و نیمه از اجرای طرح‌های فروش خودرو‌های سواری گروه صنعتی ایران‌خودرو و در شرایطی که این شرکت خودروساز، پس از دور اول فروش خودرو‌های یکپارچه داخلی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱، محصولات خود را تا پایان سال ۱۴۰۲ پیش‌فروش کرده بود؛ با نهایی شدن قیمت محصول تازه گروه صنعتی ایران‌خودرو (ری‌را) بخشی از ظرفیت تولید سال جاری خود را به صورت پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده برای هر سه گروه متقاضیان عرضه کرد.

در این طرح فروش، ایران‌خودرو به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی، بخشی از ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۳، تولید محصولات خود شامل ری‌را، خانواده پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن‌پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT را به صورت طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و طبق اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، عرضه کرد که بر اساس آن، مشتریان پس از وکالتی کردن حساب خود نزد یکی از بانک‌های عامل به‌نام ایران‌خودرو و مسدود کردن ۲۳۰ میلیون تومان در این حساب در موعد مقرر این امکان را داشتند که در بازه زمانی ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۹ مرداد، از طریق سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

البته گفتی است که پیش شرط وکالتی کردن حساب و واریز وجه در آن، صرفاً مختص متقاضیان عادی بوده و مشمول مادران و دارندگان خودرو‌های فرسوده نمی‌شود.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در حالیکه مقرر بود حدکثر پس از ۴۸ ساعت، قرعه‌کشی اولویت‌بندی انجام شود، اما با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان، یک مهلت شش روزه، از چهارم شهریورماه تا ۹ شهریور ماه، در نظر گرفت تا ضمن آن، تمامی ثبت‌نام‌کنندگان (هر سه گروه متقاضیان) مجدد با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، نوع طرح فروش مدنظر خود (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) را تعیین کنند.

همچنین امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) ایجاد شده که در آن کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده بود تا متقاضیان بتوانند با این اطلاعات، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

گفتنی است که متقاضیانی که طی این این شش روز، نسبت به روش فروش انتخابی خود در اولویت‌بندی اقدام نکرده باشند، با توجه به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش‌فرض، در دسته متقاضیان فروش فوق‌العاده قرار خواهند گرفت و در آن دسته قرعه‌کشی می‌شوند.

پس از گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از اتمام مهلت مذکور برای تعیین طرح فروش، پس از پایش متقاضیان، از صبح روز (یکشنبه ۱۱ شهریور ماه) مراسم قرعه‌کشی با حضور نهاد‌های نظارتی آغاز شد.

پس از اتمام قرعه‌کشی، کار استعلام‌های مورد نیاز و دسته‌بندی منتخبان این طرح برای اطلاع‌رسانی به مشتریان آغاز خواهد شد و طی روز‌های آینده این نتایج علاوه بر اینکه بر روی سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو بارگذاری خواهد شد، به صورت پیامک نیز به اطلاع مشتریان منتخب خواهد رسید تا مشتریان از زمان اولویت خود مطلع شوند.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب شده متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد. (مصوبه ۴۷۳ و۵۶۳ شورای رقابت در این خصوص رعایت خواهد شد)

تعداد متقاضیان از ۳ میلیون نفر فراتر رفت

طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد تعداد متقاضیان به سه میلیون نفر نزدیک شود، آمار ارائه شده از وضعیت ثبت‌نام متقاضیان نشان می‌دهد که سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر ثبت سفارش در این طرح داشته‌اند که برای فروش فوق‌العاده ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر و پیش فروش ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفر متقاضیان روش فروش خود را انتخاب کرده‌اند.

طبق آمار، تعداد پروفایل ایجاد شده توسط متقاضیان در سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو سه میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۶۴ نفر است که از این تعداد، سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر متقاضی سفارش‌گذاری بوده‌اند.

از مجموع متقاضیان، یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ ثبت تقاضا ویژه متقاضیان عادی، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ ثبت تقاضا برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ تقاضا برای طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده و ۶۹ هزار و ۸۵۵ تقاضا برای خودرو‌های برقی ثبت شده است.

آمار نهایی ثبت نام محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد که ۵۴.۴ درصد در طرح عادی، ۳۵ درصد مادران، ۸.۳ درصد خودرو‌های فرسوده و ۲.۳ درصد خودرو‌های برقی شرکت کرده‌اند.

ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو customer.ikco.ir

به گزارش اندیشه معاصر، شرکت ایران خودرو با هدف تسهیل ارتباط با مشتریان و رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های آن‌ها، سامانه میز خدمت مشتری را راه‌اندازی کرده است. این سامانه برپایه وب بوده و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس عموم قرار دارد.با استفاده از این سامانه دیگر نیاز به طی کردن مسافت طولانی و انتظار در صف نیست.

در حال حاضر امکان ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو وجود دارد. شرکت ایران خودرو سامانه‌ای را راه اندازی کرده است که خدمات آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این شرکت خودروسازی در حال حاضر به عنوان بزرگترین شرکت فعال در کشور می‌باشد که اقدام به تولید و توزیع خودرو در میان متقاضیان می‌کند. در سال‌های قبل افراد برای خرید خودرو از این شرکت باید به صورت حضوری مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر با ایجاد سامانه میز خدمت مشتریان ایران خودرو مشکلات زیادی حل شده است و مراجعات حضوری به حداقل رسیده است.

بنابراین علاقمندان به خرید محصولات شرکت ایران خودرو می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق سامانه customer.ikco.ir خرید خود و پیگیری‌های لازم را تا دریافت خودرو انجام دهند. بسیاری از افرادی که مایل به خرید محصولات ایران خودرو و استفاده از خدمات این شرکت را دارند، ممکن است با میز خدمت مشتری ایران خودرو آشنایی کامل نداشته باشند، از این رو در ادامه نحوه ورود به این سایت اینترنتی را برای شما توضیح خواهیم داد.

مزایای استفاده از میز خدمت مشتری ایران خودرو

استفاده از میز خدمت مشتری ایران خودرو مزایای متعددی دارد، از جمله:

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: دیگر نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها یا تماس تلفنی با واحد پشتیبانی نیست. می‌توانید به راحتی و در هر زمان و مکانی از طریق اینترنت به سامانه دسترسی داشته باشید و مشکل خود را مطرح کنید.
پیگیری آسان درخواست‌ها: با استفاده از سامانه میز خدمت مشتری می‌توانید به طور آنلاین وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید و از جزئیات آن مطلع شوید.
دسترسی به اطلاعات: از طریق این سامانه می‌توانید به اطلاعات مفیدی در رابطه با محصولات و خدمات ایران خودرو، نمایندگی‌های مجاز و … دسترسی پیدا کنید.
ارائه پیشنهاد و انتقاد: سامانه میز خدمت مشتری این امکان را برای شما فراهم کرده است تا پیشنهادات و انتقادات خود را در راستای بهبود خدمات ایران خودرو به صورت آنلاین ارائه دهید.

نحوه ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو

برای ورود به سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو، مراحل زیر را دنبال کنید:

در جست و جو گر خود میز خدمت مشتری ایران خودرو customer.ikco.ir را جست و جو کنید.

گزینه ورود به پنل را انتخاب کنید.

نام کاربری و رمز عبوری که قبلا با آن ثبت نام کردبد را وارد کنید.

ثبت‌نام در میز خدمت مشتری ایران خودرو (customer.ikco.ir)

برای ثبت‌نام در سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو، به بخش مربوط به ثبت‌نام مراجعه کرده و مراحل زیر را با دقت طی کنید:
وارد سایت میز خدمت مشتری ایران خودرو customer.ikco.ir شوید.گزینه ورود به پنل میز خدمت مشتری را انتخاب کنید.گزینه هنوز ثبت نام نکردم را انتخاب کنید.

در آخر کد ملی و اطلاعات خود را برای ثبت نام کامل کنید.

نحوه ثبت نام هنگام ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، امکان ثبت‌نام در هنگام ورود به سامانه نیز وجود دارد. تنها کافی است در صفحه‌ی ورود، بر روی گزینه‌ی “ثبت‌نام” کلیک کرده و مراحل ذکر شده در بخش قبلی را دنبال نمایید.

امکانات قابل استفاده هنگام ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو

با ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو، طیف وسیعی از امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین این امکانات عبارتند از:

ثبت درخواست و شکایت: شما می‌توانید مشکلات و یا شکایات خود را در مورد محصولات و خدمات ایران خودرو به صورت آنلاین در سامانه ثبت کرده و پیگیری نمایید.

استعلام وضعیت درخواست: با ورود به سامانه، می‌توانید از آخرین وضعیت درخواست‌های ثبت شده خود مطلع شوید.

مشاهده سوابق: امکان مشاهده‌ی سوابق درخواست‌های گذشته‌ی شما در سامانه وجود دارد.

دریافت اطلاعات: از طریق میز خدمت مشتری می‌توانید به اطلاعات مفیدی در رابطه با محصولات و خدمات ایران خودرو، نمایندگی‌های مجاز و … دسترسی پیدا کنید.

ارائه پیشنهاد و انتقاد: سامانه میز خدمت مشتری این امکان را برای شما فراهم کرده است تا پیشنهادات و انتقادات خود را در راستای بهبود خدمات ایران خودرو به صورت آنلاین ارائه دهید.

مشتریان ایران خودرو برای ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو باید ابتدا مراحل اسم نویسی را از طریق سامانه customer.ikco.ir انجام دهند و در مراحل بعد چنانچه مایل به پیگیری وضعیت خودرو ایران خودرو با کدملی و تحویل خودرو خود باشند، می‌توانند. از طریق همین لینک اقدام کنند. از مهمترین امکانات این سامانه می‌توان به مشاهده قیمت محصولات تولیدی ایران خودرو، استعلام مراحل ثبت نام، مشاهده سوابق پیامک‌هایی که برای افراد ارسال شده و بررسی سؤالات متداول مشتریان نام برد.

نکات مهم هنگام ورود به میز خدمت مشتری ایران خودرو

برای بهره‌مندی هر چه بهتر از خدمات میز خدمت مشتری ایران خودرو، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

هنگام ثبت‌نام، اطلاعات خود را به طور دقیق و کامل وارد نمایید.
یک رمز عبور قوی و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم خاص انتخاب کنید.
اطلاعات ورود خود را در جای امنی نگه‌داری کرده و از به اشتراک گذاشتن آن با دیگران خودداری کنید.
در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید از طریق گزینه‌ی “فراموشی رمز عبور” اقدام به بازیابی آن نمایید.
برای حفظ امنیت اطلاعات خود، از به روز بودن سیستم عامل و مرورگر وب خود اطمینان حاصل کنید.

راهنمای استفاده از میز خدمت مشتری ایران خودرو

پس از ورود به سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو، می‌توانید از طریق منوی اصلی به بخش‌های مختلف سامانه دسترسی پیدا کنید. در اندیشه معاصر، به طور خلاصه به برخی از این بخش‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بخش درخواست‌ها: در این بخش می‌توانید درخواست‌ها و شکایات خود را در مورد محصولات و خدمات ایران خودرو ثبت کنید.

برای ثبت درخواست جدید، بر روی گزینه‌ی “ثبت درخواست جدید” کلیک کنید و سپس اطلاعات مربوط به درخواست خود را وارد نمایید.

بخش پیگیری درخواست‌ها: در این بخش می‌توانید از آخرین وضعیت درخواست‌های ثبت شده خود مطلع شوید.

برای پیگیری درخواست، بر روی گزینه‌ی “پیگیری درخواست‌ها” کلیک کرده و سپس کد پیگیری درخواست خود را وارد نمایید.

بخش سوابق: در این بخش می‌توانید سوابق درخواست‌های گذشته‌ی خود را مشاهده کنید. برای مشاهده سوابق، بر روی گزینه‌ی “سوابق” کلیک نمایید.

بخش اطلاعات: در این بخش می‌توانید به اطلاعات مفیدی در رابطه با محصولات و خدمات ایران خودرو، نمایندگی‌های مجاز و … دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به اطلاعات، بر روی گزینه‌ی “اطلاعات” کلیک کرده و سپس دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بخش پیشنهادات و انتقادات: در این بخش می‌توانید پیشنهادات و انتقادات خود را در راستای بهبود خدمات ایران خودرو به صورت آنلاین ارائه دهید. برای ارائه پیشنهاد یا انتقاد، بر روی گزینه‌ی “پیشنهادات و انتقادات” کلیک کرده و سپس متن مورد نظر خود را وارد نمایید./اندیشه معاصر

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط