به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، حمید طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه اولین محور تحولی در برنامههای آموزش و پرورش استثنایی اصلاح نظام حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است، تصریح کرد: راهبرد کلان و اصلی در برنامههای آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است که لازم است از سطح ستاد آغاز شود و تا سطح مدرسه ادامه داشته باشد.
طریفی حسینی با بیان اینکه دومین محور تحولی برنامههای آموزش و پرورش استثنایی توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر است، گفت: عدالت آموزشی یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تاسیس شده است که آموزش و پرورش استثنایی را نیز در بر میگیرد.
وی محور سوم برنامههای آموزش و پرورش استثنایی را روزآمدسازی، کیفیتبخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در این محور تحولی ارتقای نظام پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات بهنگام در گروههای هدف و کارآمدسازی و اثربخشی دورهها و رشتههای تحصیلی و برنامههای آموزشی، پرورشی توانبخشی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر در ادامه در خصوص نقش مدیران در برنامههای تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدیران ستون تحول بنیادین در آموزش و پروش بوده و به عنوان راهبران تحول، نقشی کلیدی در تحقق برنامهها در سطح مدرسه به ویژه در زمینه توسعه عدالت تربیتی و جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان دارند.
انتهای پیام/*
نقی قربان پور
۰۹ خرداد ۱۴۰۱
اجرای رتبه بندی معلمان دروغی بیش نیست...متاسفانه وزیر بی کفایت خودما اراده ای واسه اجرا نداره و طرفدار معلمین نیست
نظرات بسته شده است