۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

کارهایی که می تواند به سلامت شما کمک کند

از دویدن برای کاهش وزن تا موسیقی برای آرامش روان / چقدر به سلامت جسم و روح خود اهمیت می دهید؟

گاهی اوقات چیزهای کوچک هستند که می توانند تأثیر زیادی بر سلامت ما داشته باشند و ما حتی ممکن است متوجه نباشیم که در حال حاضر برای مغز و بدن خود کار خوبی انجام می دهیم .

از دویدن برای کاهش وزن تا موسیقی برای آرامش روان / چقدر به سلامت جسم و روح خود اهمیت می دهید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گاهی اوقات چیزهای کوچک هستند که می توانند تأثیر زیادی بر سلامت ما داشته باشند – و ما حتی ممکن است متوجه نباشیم که در حال حاضر برای مغز و بدن خود کار خوبی انجام می دهیم . اخبار سلامتی این هفته ثابت می کند که همه چیز این نیست که ویتامین های خود را برای تیز و سالم نگه دارید. به عنوان مثال، ثابت شده است که با افزایش سن، موزیکال بودن به طور قابل توجهی سلامت مغز ، از جمله عملکرد حیاتی حافظه را بهبود می بخشد. در حالی که دویدن در مقایسه با تمرینات قدرتی و حتی پیاده روی از بین رفته است، دوندگان همچنین می توانند از دانستن اینکه دلایل معتبری برای مدیریت وزن برای ادامه دادن به مسیرهای پیاده روی یا تردمیل وجود دارد، خوشحال شوند.

 

موسیقی ممکن است به مغز شما کمک کند

برای انجام فانتزی های ستاره های راک خود هرگز دیر نیست – و اکنون دلیل بهتری برای برداشتن ساز پس از سن بازنشستگی وجود دارد . بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی روانپزشکی سالمندان منتشر شده است، نواختن یک آلت موسیقی، آواز خواندن و داشتن یک توانایی کلی موسیقی ممکن است به بهبود سلامت مغز در افراد مسن کمک کند .

مطالعه مستقر در بریتانیا بر روی ۱۱۰۷ شرکت‌کننده بالای ۴۰ سال با میانگین سنی ۶۸ سال متمرکز شد و نشان داد که کسانی که گزارش داده‌اند که یک آلت موسیقی – به‌ویژه صفحه‌کلید را می‌نوازند، عملکرد کلی مغز بهتری داشتند که به آنها در حل مشکلات کمک می‌کرد. توانایی موسیقایی همچنین حافظه فعال را تقویت می کند، که برای افراد مسن که ممکن است مشکلات حافظه داشته باشند، مهم است .

این مطالعه شامل مشارکت موسیقی به عنوان بخشی از مداخلات بهداشت عمومی برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و پیری سالم را توصیه کرد . همیشه می خواستید دروس موسیقی شرکت کنید؟ آن را سرمایه گذاری در سلامت مغز خود در نظر بگیرید.

دویدن می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند
تمرینات قدرتی ممکن است در حال حاضر رایج باشد، اما هنوز هم برای مدیریت وزن، دویدن مزایایی دارد. یک مطالعه اخیر در دانشگاه Jyväskylä در فنلاند نشان داد که دویدن مداوم به جلوگیری از افزایش وزن یا چربی کمک می کند . طبق این مطالعه، دوندگان سطح توده چربی کمتری نسبت به افراد فعال مشابه دارند، از جمله آنهایی که در ورزش های مبتنی بر قدرت رقابت می کنند.

محققان خاطرنشان کردند که کلید جایگزینی تمرینات قدرتی با دویدن نیست، بلکه ترکیب آن برای سلامتی مطلوب است. تمرینات قدرتی به ساخت توده عضلانی کمک می کند، که برای سلامت کلی – مانند حفظ سلامت استخوان ها – با افزایش سن بسیار مهم است. اگر می خواهید این استراتژی را در زندگی خود اعمال کنید، توصیه وزارت بهداشت و خدمات انسانی حداقل دو روز تمرین قدرتی در هفته ، به علاوه ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​(یا ۷۵ دقیقه شدید) را در نظر بگیرید که می تواند شامل دویدن یا دویدن است.

تغییر بازوها برای واکسن چند دوز ممکن است مفید باشد
بازوی راست؟ بازوی چپ؟ تحقیقات جدید از دانشگاه بهداشت و علوم اورگان می گوید که بیایید هر دو را بسازیم. این تحقیق نشان داد که بازوهای متناوب برای واکسن های چند دوزی – مانند آنهایی که برای کووید-۱۹ – ممکن است منجر به افزایش چهار برابری در پاسخ ایمنی شود، به این معنی که واکسن بهتر از زمانی که یک بازو را برای واکسن انتخاب می کردید، از شما محافظت می کرد.

این مطالعه ۹۴۷ نفر را مورد بررسی قرار داد که دو دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کردند، که دوز دوم در همان بازوی اول یا در مقابل بازوی اول تزریق شد. این تحقیق افزایش قابل توجهی در پاسخ آنتی بادی در میان افرادی که در هر دو بازو واکسن دریافت کرده بودند، نشان داد که برای بیش از یک سال ادامه داشت و مصونیت بیشتری نسبت به سویه اصلی کووید و نوع Omicron نشان داد. در حالی که علت این پدیده مشخص نیست، و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک نظریه این است که تزریق شات در هر بازو، پاسخ‌های ایمنی جدید را در غدد لنفاوی مختلف فعال می‌کند و به طور بالقوه منجر به بهبود شکل‌گیری حافظه می‌شود.

بهترین راه برای حفظ سیستم ایمنی بدن در مورد واکسن چیست؟ در واقع بیرون رفتن و تزریق واکسن ، خواه برای کووید، آنفولانزا یا هر چیز دیگری که پزشک شما توصیه می کند. .

برای سلامت پوستتان آن را روی بالم لب خنک کنید
سال‌هاست که مردم می‌گویند استفاده از بالم لب اعتیادآور است . آیا در واقع چنین است؟ نه کاملاً، اما این بدان معنا نیست که شما نباید عادت دیوانه کننده مومیایی کردن را مهار کنید.

کارشناسان به یاهو لایف می‌گویند که اگرچه بالم لب ممکن است از نظر فیزیکی اعتیادآور نباشد ، اما برخی از افراد روی این محصول متمرکز می‌شوند و استفاده از آن را به یک عادت اجباری تبدیل می‌کنند. این می‌تواند لب‌های شما را بدتر کند: به گفته دکتر جنیفر گوردون، متخصص پوست در Westlake Dermatology در آستین، تگزاس، نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است فرد در استفاده بیش از حد از مومیایی لب شامل لب‌های خیس شده (با شکسته شدن پوست)، بیش از حد خشک باشد، می‌شود. لایه برداری، سوزاندن یا نشان دادن آکنه در اطراف آنها. بالم لب دارویی و بالم لب با رایحه یا قوطی رنگ می تواند لب ها را خشک کند یا پوست شما را تحریک کند.

ممکن است فکر کنید بالم لب شما با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) چیز خوبی است، اما دلیلی وجود دارد که از استفاده بیش از حد آن نیز اجتناب کنید. گوردون به یاهو لایف می‌گوید: «مرمیمی حاوی SPF گاهی اوقات می‌تواند آنقدرها مرطوب‌کننده نباشد، بنابراین اگر چه خوب است همیشه از لب‌های خود محافظت کنید، اما اگر روزانه چندین بار استفاده می‌کنید و بیرون نیستید، این را در نظر بگیرید.»

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار