۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

اختراع یک صفحه نمایش لیس زدنی برای تشخیص مزه غذا از پشت تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شاید برایتان پیش آمده باشد که با دیدن تصویر یک غذای اشتها آور که تجربه ی خوردنش را نداشته اید، از خودتان بپرسید که آن غذا چه طعمی دارد. تا به حال چاره ای جز تصور طعم غذاها نبوده، اما شاید دوران حدس...

اختراع یک صفحه نمایش لیس زدنی برای تشخیص مزه غذا از پشت تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شاید برایتان پیش آمده باشد که با دیدن تصویر یک غذای اشتها آور که تجربه ی خوردنش را نداشته اید، از خودتان بپرسید که آن غذا چه طعمی دارد. تا به حال چاره ای جز تصور طعم غذاها نبوده، اما شاید دوران حدس و خیال دیگر به سر رسیده باشد.

اختراع یک صفحه نمایش لیس زدنی برای تشخیص مزه غذا از پشت تلویزیون

 

یک پروفسور ژاپنی پیش نمونه ای از یک صفحه نمایش لیس زدنی ساخته که مزه ی غذاها را بازسازی می کند. با این دستگاه تنها کاری که برای چشیدن غذای به نمایش در آمده باید انجام داد لیس زدن صفحه ی نمایش است.

صفحه نمایش لیس زدنی

این دستگاه Taste the TV نام گرفته و دربرگیرنده ی ۱۰ افشانه ی طعم است که از آن ها ترکیبی از طعم ها بر روی یک پرده ی نازک پلاستیکی اسپری می شود که صفحه ی نمایش را پوشانده است. با این کار مزه ی غذای مورد نظر بازسازی می شود.

هومئی میاشیتا، استاد دانشگاه مجی ِ ژاپن گفت: «هدف ممکن ساختن تجربه ی چیزی شبیه به خوردن غذا در رستورانی در سوی دیگر دنیا است.»

میاشیتا افزود: «در فکر ساخت یک پلتفرم هستم که با آن بتوان مزه های سرتاسر دنیا را به شکل محتوایی از جنس مزه دسته بندی کرد. مثل تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان است. امیدوارم آدم ها در آینده بتوانند مزه ی غذاهای رستوران هایی که دوست دارند را فارغ از مکان شان دانلود کنند و از آن ها لذت ببرند.»

این پروفسور در ادامه گفت که این دستگاه ممکن است برای آشپزها هم مفید باشد که هنگام پخت غذا باید آن را بچشند اما به دلیل آموزش از راه دور قادر به این کار نیستند.

یوکی هو، دانشجوی ۲۲ ساله ی دانشگاه مجی نحوه ی عملکرد دستگاه را برای خبرگزاری رویترز به صورت عملی نشان داد. یوکی به دستگاه گفت دلش می خواهد یک شکلات شیرین را بچشد – بعد از آن افشانه های طعم یک نمونه از مزه ی غذا را به صفحه پلاستیکی چسبیده به صفحه اسپری کردند.

یوکی پس از لیس زدن صفحه نمایش گفت: «مزه اش مثل شیر کاکائو است. مثل یک سس شکلاتی است.»

میاشیتا گفت او این پیش نمونه را طی سال گذشته ساخت. او برآورد کرده برای ساخته شدن نمونه ی تجاری این دستگاه، ۸۷۵ دلار هزینه ی تولید آن باشد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار