۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶

تازه های روانشناسی:

آیا خشم غم و اندوه شما را می پوشاند؟

درگیر ماندن با خشم می تواند یکی از راه های جلوگیری از درد شدید غم و اندوه باشد.

مدیریت خشم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای بسیاری از ما، اجتناب از احساسات دشوار، به ویژه درد دل خام همراه با اندوه ناشی از از دست دادن ، بسیار رایج است . غم و اندوه فقط مربوط به از دست دادن همراه با مرگ نیست، بلکه ممکن است زمانی که یک رابطه به پایان می رسد، زمانی که شغلی را از دست می دهیم و مجبور به نقل مکان می شویم، یا ناامیدی از نیازهایمان – مانند نیاز به غذا، پوشاک، سرپناه، ایجاد می شود. و عشق.

ممکن است این یک احساس غالب در واکنش به از دست دادن هویت به دلیل یک چالش عاطفی یا فیزیکی باشد، حتی زمانی که ما تغییری را آغاز کرده ایم، مانند انتخاب برای نقل مکان یا ورود به دوران بازنشستگی .

چگونه اندوه را تجربه می کنیم

غم و اندوه با احساس غم، افسردگی ، گناه ، بی حسی و خشم همراه است . در غم و اندوه، بدن ما ممکن است به سمت درون جمع شود. ممکن است درد شدیدی را در قلب خود احساس کنیم. ممکن است در اثر غم و اندوه و سایر احساسات مرتبط احساس بی حرکتی کنیم. مطمئناً مانند سایر احساسات، غم و اندوه می تواند از نظر شدت، مدت و فراوانی متفاوت باشد.

در اندوه، ممکن است سکوت و سکون را به تعامل و عمل ترجیح دهیم. ممکن است تنش غم و اندوه را در چهره‌هایمان، بی‌حالی در اندام‌ها و اینرسی قدرتمند احساس کنیم که ظاهراً کشش گرانشی را به نقطه‌ای که اشغال می‌کنیم افزایش می‌دهد.

زمانی که با غم و اندوه زندگی می کنیم، ممکن است به دلیل گریه کردن، تمایل به گریه کردن یا صرفاً تمایل به بستن چشمانمان تنش را در اطراف چشمان خود تجربه کنیم. با اندوه، ممکن است هوس خواب کنیم، اما خوابیدن برایمان سخت است. ما خستگی را در ذهن و بدن خود حمل می کنیم. اشتهای ما ممکن است در هر دو جهت تغییر کند. علاوه بر این، ممکن است منجر به ناراحتی معده شود. اندوه می تواند باعث سبکی یا سنگینی در قفسه سینه یا گلو شود.

هنگامی که در غم و اندوه غوطه ور می شویم، ممکن است به ضررهای گذشته منتقل شویم و یک بار دیگر آسیب و اندوه مرتبط با آنها را تجربه کنیم. این ممکن است مخصوصاً زمانی صادق باشد که از پرداختن صادقانه غم و اندوه خود به خاطر چنین فقدانی غفلت کرده باشیم. یا، ممکن است خودمان را به آینده فرافکنی کنیم و پیش بینی کنیم که چگونه با از دست دادن ما زندگی خواهد کرد.

با اندوه، ما ممکن است بنشینیم و تعجب کنیم که چگونه جهان می تواند به رنجش ادامه دهد که در تشخیص، تصدیق و تأیید غم ما کند نمی شود. اندوه با احساس انزوا شدید همراه است، حتی زمانی که ممکن است دیگران از ما حمایت کنند.

پس جای تعجب نیست که ما سعی کنیم با به حداقل رساندن یا سرکوب غم و اندوه از آن جلوگیری کنیم. ممکن است خود را در فعالیت غرق کنیم تا حواس خود را از آن منحرف کنیم. یا ممکن است عجولانه با جایگزینی با ضرر مواجه شویم، مانند زمانی که همسایه من یک روز پس از مرگ سگش سگ جدیدی را به فرزندی پذیرفت. علاوه بر این، این همان نژاد بود، و او آن را همان نامی که مرده بود، گذاشت.

با این حال، اندوهی که به رسمیت شناخته نمی شود به دنبال تایید است و تنها می تواند دردهای روحی و جسمی را تشدید کند. غم سرکوب شده می تواند منجر به بی حسی عاطفی، افسردگی سطح پایین، کاهش انرژی و کاهش انگیزه شود . علاوه بر این، ممکن است منجر به افسردگی و اضطراب یا حتی حملات پانیک شود و همچنین به مشکلات قلبی کمک کند.

چگونه خشم غم را می پوشاند
و برای بسیاری از افراد، خشم می‌تواند به عنوان عاملی قدرتمند از غم و اندوه باشد. خشم یک احساس انرژی زا است که توجه ما را به سمت بیرون به موقعیت یا شخصی که تصور می کنیم عامل خشم ما است، معطوف می کند. و با تغییر جهت دادن توجه خود، می توانیم خود را از درد شدید غم و اندوه محافظت کنیم.

من چنین عصبانیتی را در افرادی مشاهده کرده‌ام که یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند، توسط شریک زندگی خود رها شده‌اند، یا با بیماری یا حادثه‌ای مواجه شده‌اند که آنها را از دنبال کردن رویاهایشان باز داشته است . من با مردانی کار کرده‌ام که مشکلات قلبی ناگهانی آنها شرکت در ماراتن را کاهش داده است و زنانی که با از دست دادن هویت ناشی از سرطان سینه مواجه شده‌اند. من به سالمندانی که با از دست دادن هویت ناشی از بازنشستگی خود مواجه شده اند، مشاوره داده ام.

و من داستان‌های زیادی از خشم در روابط شنیده‌ام که به عنوان دوری از غم و اندوه در مورد رها کردن انتظارات در مورد شریک زندگی عمل می‌کردند. من با افرادی کار کرده‌ام که سال‌ها به دلیل عدم دسترسی به انتظاراتشان، چه در مورد صمیمیت عاطفی یا فیزیکی، چه در مورد صمیمیت عاطفی یا فیزیکی ، چه در مورد زمان صرف شده با هم، چه شیوه فرزندپروری ، یا مدیریت مالی، خشم را نسبت به شریک خود حمل می‌کردند.

با خشم باقی ماندن، برخی از غم و اندوه ناشی از اذعان به اینکه تفاوت در ارزش‌هایشان موجب پایان دادن به رابطه می‌شود اجتناب کردند.

برخی از ما ممکن است در پاسخ به نارضایتی هایی که ممکن است در زندگی روزمره خود تجربه می کنیم، عصبانی بمانیم، مانند زمانی که احساس می کنیم توسط راننده ای که جلوی ما را بریده است، صندوقدار که اشتباه می کند یا پیمانکاری که یک ساعت دیرتر می رسد، احساس ناراحتی می کنیم. در هر مورد، ممکن است مایل نباشیم توقعاتی که مردم باید آنطور که ما می خواهیم باشند را کنار بگذاریم.

علائم خشم ممکن است غم و اندوه را پنهان کند
تشخیص اینکه چه زمانی خشم ممکن است غم و اندوه را پنهان کند ، مهم است . این ممکن است با موارد زیر منعکس شود:

افزایش تحریک پذیری
اضطراب
علائم فیزیکی، به عنوان مثال، سردرد، گوارشی
مشکلات تنش عضلانی
قطع ارتباط با خود، به عنوان مثال، بی حسی، از دست دادن تماس با نیازها و خواسته ها
افزایش انزوا و افسردگی
کاهش صمیمیت عاطفی
رفتار وسواسی یا اعتیاد آور
مقابله با اندوه
کنار آمدن سالم با غم و اندوه به انعطاف پذیری ما برای نشستن با اندوه در مورد از دست دادن هایمان بستگی دارد. این شامل پذیرش غم و اندوه و سایر احساسات مرتبط با آن است. شما می‌توانید با انجام تمرین‌های زیر، انعطاف‌پذیری را در مقابله با غم و اندوه پرورش دهید.

انسانیت مشترک خود را بشناسید. زندگی سخت است و غم و اندوه هر از دست دادن چیزی است که همه ما تجربه می کنیم. غصه خوردن به این معناست که ما به خودمان اجازه مراقبت داده ایم.
درگیر نوشتن باشید، شاید یک دفتر خاطرات که در آن تجربه خود را شرح دهید.
با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید که می تواند آنجا باشد، نه اینکه چیزی را درست کند و گوش دهد.
خود را به دلسوزی نسبت به خود باز کنید، مخصوصاً با درگیر شدن در مراقبت از خود و تمرین مراقبه های شفقت به خود، که بسیاری از آنها در YouTube در دسترس هستند.
برای کسی که ممکن است غصه بخورید نامه بنویسید.
نامه ای دلسوزانه برای خود رنج کشیده خود بنویسید.
مراقب خشم “خونریز” باشید ، عصبانیتی که به سمت دیگران یا خودتان هدایت می شود.
در صورت نیاز به دنبال خدمات یک متخصص آموزش دیده باشید.

سوگواری یک رویداد یکباره نیست. حتی زمانی که به طور کامل تایید و پذیرفته شود، غم و اندوه ما، به خصوص در مورد معنی دارترین ضررهای ما، یک تجربه مادام العمر است. با اعتراف و پذیرش غم و اندوه، تأثیر آن آرام تر، کسل کننده تر و نه تیزتر می شود.

ما معنی دارترین روابط خود را در درون خود داریم حتی زمانی که آنها دیگر با ما نیستند. مراقبت ممکن است در غیاب آنها متوقف نشود. بنابراین، کاملاً منطقی است که غم و اندوه نیز پایدار باشد.

چالش این است که وقتی آن را با خشم می پوشانید، آگاه باشید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار