۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵

فرهنگیان

آموزش پرورش:امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و در چهارچوب آزمون‌های شبه نهایی است

کاظمی با بیان اینکه تلاش کردیم برای دانش آموزان دهم و یازدهمی که امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت آزمون‌هایی به صورت استاندارد داشته باشیم؛ گفت:

امتحانات نهایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کاظمی با بیان اینکه تلاش کردیم برای دانش آموزان دهم و یازدهمی که امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت آزمون‌هایی به صورت استاندارد داشته باشیم؛ گفت: برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

آموزش پرورش:امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و در چهارچوب آزمون‌های شبه نهایی است

کاظمی با بیان اینکه تلاش کردیم برای دانش آموزان دهم و یازدهمی که امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت آزمون‌هایی به صورت استاندارد داشته باشیم؛ گفت: دانش آموزان را به کمک برنامه‌هایی که از ابتدای سال و به ویژه از نوروز ۱۴۰۳ با پایگاه‌های علمی داشتیم؛ تقویت کردیم.

امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و در چهارچوب آزمون‌های شبه نهایی است

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در برای پایه دهم و یازدهم گفت: این آزمون‌های شبه نهایی که برای چهار عنوان درسی برگزار شد؛ دانش آموزان را با سوالات استاندارد بر اساس چهارچوب کتاب درسی آشنا کرد. این آزمون‌های شبه نهایی با همکاری معاونت آموزش متوسطه سازمان پژوهش و مرکز سنجش صورت گرفت و همین چهارچوب طراحی سوال در اختیار دانش آموزان و همچنین طراحان سوال امتحانات نهایی قرار گرفت.

امتحانات کشوری پایه نهم

آموزش پرورش:امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و در چهارچوب آزمون‌های شبه نهایی است

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان آمادگی لازم را پیدا نکردند و می‌خواهند با تقلب در جلسه شرکت کنند گفت: با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های نهایی و با عنایت به اینکه آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش جلوه ملی و اجتماعی بیشتری را خواهد داشت به تخلف متخلفان رسیدگی خواهد شد.

در سال‌های قبل با متخلفان بنا بر مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برخورد می‌شد اما از سال گذشته بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی نسبت به ایجاد هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها عمل خواهیم کرد که با هدف ارتقای سلامت آزمون‌ها و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی طراحی و ابلاغ شده است‌.

وی با بیان اینکه رویکردهای ما رویکردهای پیشگیرانه است و امیدواریم ان شاالله تخلفی را شاهد نباشیم؛ گفت: ضرورت دارد اطلاع رسانی مناسبی به دانش‌آموزان از طریق رسانه‌ها و در خصوص عواقب تقلب صورت گیرد؛ ضمن اینکه در کارت شرکت در جلسات امتحانات نهایی هم این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است. پیشگیری از تقلبات طبیعتاً موجب افزایش سلامت امتحانات و ایجاد عدالت آموزشی بیشتر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به نظارت‌های بیشتر در برگزاری امتحانات نهایی و ارسال گزارش تقلب‌ها به هیئت بدوی گفت: هیئت بدوی ۱۰ روز پس از اعلام گزارش اولیه نظر خود را اعلام خواهد کرد. سال گذشته از مجموعه آزمون‌ها با بیش از ۹۰۰ هزار نفر شرکت کننده، دو هزار و هشتصد و شش تخلف را داشتیم که برای دو هزار و ششصد و چهل و سه نفر رأی قطعی صادر شد و مابقی رأی غیر قطعی گرفتند. برخی از آرا قطعی و برخی دیگر غیر قطعی و قابل تجدید نظرخواهی هستند.

کاظمی افزود: در تمام آرای صادر شده تنها ۲۳ نفر از اتهامات مبری شدند. ۷۰۱ مورد اخطار کتبی و ۱۴۸۰ مورد هم محرومیت از یک عنوان درسی در امتحانات نهایی مواجه شدند و مابقی از شرکت در همه امتحانات نهایی محروم شدند. معاون آموزش متوسطه تاکید کرد: عمده تخلفات ثبت شده ناشی از همراه داشتن وسایل و تجهیزات غیر مجاز بوده است. همراه داشتن یادداشت، اخلال در نظم جلسه، شرکت فرد دیگری به جای داوطلب از جمله تخلفات صورت گرفته در آزمون‌های نهایی بودند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط